Where lifestyle meets finance
Stocksy Txp8678D9F45 Ge000 Small 558230
Administratie | Ondernemer

5 handige tools wanneer je aan de slag gaat met je administratie

De administratie doen voor je bedrijf is niet per se een leuke klus, maar wel een hele belangrijke. Sommigen doen het zelf, anderen besteden het volledig uit. Dit hangt af van je bedrijf en je eigen wensen. Veel mensen kiezen voor de tussenvariant: je doet veel zelf, maar maakt wel gebruik van de tools en/of expertise van een ander. Hiervoor zijn vele handige diensten en tools beschikbaar. We hebben er een paar voor je op een rijtje gezet die wij handig vinden en die wellicht minder bekend zijn dan bijvoorbeeld Exact Online of Afas:

MoneyMonk

Wat ons betreft is MoneyMonk een absolute aanrader. Van urenadministratie tot boekhouding, van rittenregistratie tot belastingaangifte, van offreren tot factureren: in deze tool vind je alles. En dat voor maximaal EUR 20,- per maand. 

Jortt

Via jortt.nl kun je zelf je boekhouding bijhouden en dat is vaak wel zo fijn. Zo weet je op ieder gewenst moment hoe je er financieel voor staat: een feestje als het goed gaat en wat extra motivatie als er nog wat bij mag. Wat we fijn vinden is het aantrekkelijke design, de klantvriendelijkheid en het feit dat je je bankafschriften kunt uploaden. Ook zien je facturen er netjes uit en heb je goed overzicht. Het nadeel van Jortt vinden wij dat de BTW-aangifte nog niet via hun systeem gaat en ze nog geen app hebben.

Kosten: Jortt is gratis als je alleen wilt factureren en EUR 25,- per maand voor het volledige systeem.

Ficsus/Ficsbook

Ficsus is ook een online boekhoudprogramma waar je dagelijks in kunt zien wat de stand van zaken is. Je kunt hieruit ook factureren, je bankafschriften uploaden en de stand van zaken in de gaten houden. Het is fijn dat zij wel de BTW-aangifte hebben gekoppeld met de Belastingdienst, zodat je hem vanuit het systeem kunt versturen en dat ze een app hebben om je bonnetjes te scannen en te uploaden. Het design zou wat ons betreft wel aantrekkelijker mogen. Het klinkt gek, maar ook bij administreren wil het oog ook wat. Het is al saai genoeg.

Kosten: De kosten variëren tussen EUR 8,75 en EUR 15,75 per maand, afhankelijk van welke diensten je nodig hebt.

Reeleezee

Reeleezee hoef je maar 1 keer aan je bank te koppelen en dan haalt hij zelf je betalingsgegevens binnen. Superhandig! Ze hebben geen app, maar je kunt je scans wel gewoon naar het systeem mailen, dus dat kun je makkelijk oplossen met een scanapp op je telefoon. BTW-aangiftes kunnen gewoon vanuit het systeem, net als factureren. Makkelijk toch?

Kosten: Je kunt verschillende pakketten kiezen en die kun je zelfs nog uitbreiden met verschillende modules. Het meest gekozen pakket kost EUR 34,95 per maand.

Thinq

thinq.nl gaat een stapje verder dan ReeleezeeJortt en Ficsus. Zij zijn een online boekhoudkantoor. Je regelt dan alsnog de meeste dingen gewoon zelf via een online systeem, maar je belastingaangifte of persoonlijk advies horen dan ook tot de mogelijkheden. Thinq ziet er heel aantrekkelijk uit, heeft ook een handige app en heeft alle diensten die je nodig hebt.

Kosten: De kosten variëren tussen EUR 39,- en EUR 94,- per maand, afhankelijk van de hoeveelheid diensten die je in je pakket wilt.

Easy ZZP

Ook EasyZZP biedt meer dan alleen een tool. Zij geven aan een online administratiekantoor te zijn. Je voert je administratie zelf helemaal in via hun app en webtool en zij nemen dan alles uit handen: van administratie tot aangiftes. Dat is ook wel eens lekker. Je betaalt dan uiteraard wel wat meer dan wanneer je bijvoorbeeld de aangiftes zelf doet.

Kosten: De kosten variëren tussen EUR 89,- tot EUR 149,- per maand. Dit hangt af van het aantal facturen dat je per maand hebt.

We zijn wel even benieuwd: heb jij al ervaring met één van deze tools? Laat hieronder dan even weten welke en wat jouw ervaringen zijn!

Reageer